Rabu, 20 April 2011

Mawar Hitam (8)

Wajah yang dingin tetap dingin. Gadis itu duduk menyedut rokoknya sambil memandang ke depan. Airil yang tercongok di sebelahnya bagaikan tak wujud langsung. 

"Kau tak ada kawan ke?" Soala itu sepi tanpa jawapan. Airil sekadar mampu menggeleng kepala. Riki melihat gelengan itu tapi dia sikitpun tak mengendahkannya.

"Boyfriend? Kau ada boyfriend?" Kali ini Riki membalas dengan kerlingan tajam. Kerlingan tajam yang boleh membunuh perasaan! Mata di sebalik jatuhan rambut itu cukup menggerunkan. Airil telan liur tiapkali ia menyorot dingin. 

Beberapa saat kemudian, Riki kembali merenung ke depan. Airil lepas nafas lega. Gadis ini terlalu sayangkan suaranya. Selagi boleh disimpan, selagi itulah dia akan ikhtiar untuk menyimpan suaranya.

Airil mengeluh lemah. Sekali lagi dia menggeleng kepala. "Hei.. Kau tak bosan ke? Aku yang tukang tengok ni pun rasa bosan untuk kau. Sembanglah. Kasi meriah sikit suasana. Ini tak. Asyik diam dan masam. Senyum pun susah." 

Riki mendengus sinis. "Nak meriah? Pergi funfair lah." Dia senyum kambing. "Tak ada siapa pun suruh kau menyibuk kat sini, kalau kau lupa."

Airil tergelak mendengar ayat sinis Riki itu. Gadis bernama Riki ni memang berlainan dari kebanyakan gadis lain. Dia amati lagi tindak-tanduk gadis itu tanpa jemu. Walaupun dingin dan kasar tapi ada sesuatu yang menarik pada dirinya. Sesuatu yang menimbulkan naluri ingin tahu.

      

2 ulasan:

.drakula. berkata...

aku juga begitu...

broken_nigina berkata...

begitu macam mana?