Selasa, 19 April 2011

Mawar Hitam (5)

"Aku nak minta maaf pasal semalam. Mulut aku celupar." Setelah berfikir, Airil nekad untuk mencari Riki dan meminta maaf. Dia sedar telah menyinggung perasaan Riki dengan pertanyaan berbaur tuduhannya semalam.

Riki mengeluh, jemu. Kenapa lelaki ni asyik muncul di depannya kebelakangan ni? Riki membisu, sekadar acuh tak acuh dengan kata-kata Airil. 

"Kau janganlah lebih-lebih pulak. Aku sanggup susah-susah jejak kau semata-mata nak minta maaf, kau tahu? Kalau aku ni jahat, tak ada aku buat macam ni. Hargailah sikit. Aku gentleman ni." Namun Riki tetap bersahaja tanpa sebarang reaksi. Dia angkat wajah dan memandang sepi pada Airil. Tak ada siapa yang tahu apa sebenarnya yang ada di benaknya.

"Kau cuma nak pandang? Cakaplah sesuatu, beb." Riki seluk tangannya ke dalam poket dan bersuara perlahan, " Okay," dia pandang ke depan lalu melangkah, "Aku cuma nak cakap aku nak blah dan aku tak nak kau ikut aku lagi, kau faham?" Diapun terus maju dan Airil ternyata tak faham. Dia tergopoh-gapah mengekori gadis itu.

Tiada ulasan: